Skip to main content

Tempat Makan Best di Port Dickson: Nasi Kukus Ayam Panggang Cowboy

Saya berpeluang ke salah satu tempat makan yang dikatakan best dan popular di Port Dickson. Kedai makan ini kelihatan sentiasa mempunyai pelanggan samada siang atau malam.

Kedai ini dibuka seawal jam 12.00 tengahari. Hidangan utama mereka ialah Nasi Kukus Ayam Panggang.


Ayam Panggang yang menjadi menu utama di sini. 

Bergambar selepas menu tiba.
Salah satu pandangan hadapan Kedai
Nasi Kukus Ayam Panggang
Cowboy




Tempat makan yang popular yang di maksudkan adalah Cowboy Place. Kedai ini terletak di bahu jalan. Ia berada berdekatan dengan Marina Resort Port Dickson. 

Selain menu utama yang saya sebut itu ,pelanggan juga boleh memesan pelbagai makanan panas ala carte. 

Penilaian Saya tentang Nasi Kukus Ayam Bakar Cowboy Places. 

Rasa Masakan: ****
Layanan. : ***
Harga : **** RM 6/Set (1/4 ayam) 
Tempat : *** 

Booking.com

Harga nasi kukus ayam bakar yang dijual di sini amat berpàtutan dengan saiz hidangan.Cuma kuantiti nasi kukus yang diberi agak sedikit. 

Rasa nasi kukus ayam bakar itu diakui memang menyelerakan. Keenakan ayam panggang itu sebenarnya banyak dibantu oleh rasa sos bbq yang pedas dan manis.

Namun saya merasakan penggunaan pinggan mangkuk polisterene dan sudu plastik juga agak kurang sesuai. Sebenarnya SM pernah singgah makan di sini pada Jun 2011 nampaknya penggunaan pinggan mangkuk polisterene masih tidak berubah.

Mungkin agak mudah bagi pemilik kerana tidak perlu untuk membasuh pinggan, tetapi ada pelanggan yang merasa tak selesa dan puas berbanding menggunakan pinggan biasa. 

Popular posts from this blog

Cara Cara Mudah buat Pekasam

Cara Cara Mudah Buat Ikan Pekasam  Ikan Pekasam adalah hidangan lauk yang sedap dan menyelerakan. Ia sangat popular terutamanya di bahagian utara negara kita.  Bagi yang minat makan ikan pekasam , sebenarnya nak buat ikan pekasam ni tidak lah rumit dan susah. Sebenarnya cara membuatnya senang sahaja.  Bahan Bahan 1.  Ikan.  Biasanya orang buat pekasam menggunakan ikan sungai dan ikan sawah.Kalau nak buat menggunakan ikan laut pun boleh. Sebelum nak membuat ikan pekasam pastikan ikan telah dibersihkan dengan sebersih bersihnya.   Perut ikan mesti cuci sampai bersih. Ini untuk mengelakkan ikan mudah di hurungi lalat.  2. Garam.(garam kasar@ halus pun boleh) Sukatan garam ini biasa orang buat, sekilo ikan bersamaan seratus gram garam. 3. Beras.  Beras ni disanga terlebih dahulu  (goreng tanpa guna minyak). Dah siap disanga tumbuk beras sampai sederhana lumat. Buat la banyak banyak sebab nanti nak gaul dengan ikan ...

Resepi Ayam Masak Merah

Resepi Ayam Masak Merah (1 Ekor Ayam) Dengan izin Allah hujung tahun yang lepas saya telah mencari cari resepi di internet cara untuk memasak ayam masak merah . Setelah membuat beberapa kali saya temui resepi saya sendiri yang sesuai pada tekak saya.  Yana ada membawa resepi ini ke tempat kerjanya dan beberapa orang kawannya memuji keenakan ayam masak merah yang saya buat. Baru baru ini kawan Yana yang mengandung mengidam untuk makan ayam masak merah yang saya buat. Pada masa itu saya rasa agak kembang hidung juga lah kerana saya ini bukanlah tukang masak yang profesional hanya tukang masak belasah belasah je. Tanpa berlengah lagi jom kita lihat resepi ayam masak merah yang saya ubahsuai sedikit dari resepi dari internet. Bahan Bahan  1 ekor ayam 2 Kuntum bunga lawang 1 batang kayu manis 2 sudu besar sos cili 250 gram santan pekat (ambil separuh sahaja) 250ml air (agak agak sederhana pekat dan tidak terlalu cair) 1/2 ketul gula melaka Baha...

Rahsia Cara buat Rempah Kari Terbongkar

Asalamualaikum saya dapat satu resepi di Youtube Channel India tentang cara nak buat rempah kari homemade. Saya catatkan dalam blog ini sebagai rujukan sendiri.Sebenarnya tak cuba buat lagi.Hihi. Biji Ketumbar (2 Sudu Makan) Jintan Putih (2 sudu makan) Jintan Manis (1 sudu teh) Biji Sawi (1 sudu makan) Lada Hitam (1/2 sudu makan) Rempah Kunyit(1-2 sudu makan) Cili Kering  (2 helai cili kering) Daun Kari Kering(1 sudu makan) Langkah Langkah Sanga atas api semua bahan di atas sehingga naik bau (kecuali serbuk kunyit/ daun kari). Blend bahan bahan disanga dengan blender. Gaulkan semua bahan yang telah diblend bersama serbuk kunyit.